CONTACT

Wat zijn de horecatrends voor 2023, na een bijzonder ingewikkeld jaar voor de horecasector?

Zoals elk jaar overloopt Pasta della Mamma de horecatrends.

Vorig jaar hadden wij het over de opkomst van dark kitchens, geëngageerd koken zonder voedselverspilling, de vegetarische trend, take away snacking en digitalisering van de sector.

Na verschillende opeenvolgende crisissen, covid, de grondstoffencrisis en vervolgens de inflatie, wat zullen de horecatrends zijn voor 2023?

Een overzicht van Pasta della Mamma.

De horecatrends voor 2023

Prijsverhoging

Horecazaken zullen onvermijdelijk de loonindexering, de stijging van de grondstofprijzen en van energie moeten doorberekenen in hun verkoopprijzen. We mogen ons dus verwachten aan hogere prijzen in restaurants.

Sommigen hebben besloten om hun vestiging te sluiten in de winter, andere systemen komen tot stand, zoals de dark kitchens, HORECA zaken hebben nog nooit zoveel creativiteit getoond om de crisis het hoofd te bieden. Toch zullen de prijzen stijgen voor de klanten.

Een inkoopstrategie ontwikkelen om de grondstofprijzen aan te pakken

De prijs van sommige grondstoffen is voor sommige producten met liefst 400% gestegen. Doordat ze met deze kosten geconfronteerd worden, ontwikkelen restauranthouders inkoopstrategieën om hun marges op peil te houden. Ze proberen verliezen te beperken of hun aankopen regelmatiger te betwisten bij hun leveranciers.

De rol van inkoper wordt heel belangrijk in de HORECA, het is een essentiële kwaliteit om zijn marge te behouden.

De foodcost is bepalend voor het succes van uw bedrijf.

Vegan en veggie à la carte

Eetgewoonten veranderen voortdurend. Consumenten wenden zich tot het flexitarisme, het vegetarisme en zelfs het veganisme.

Een vegetarisch of veganistisch gerecht op de menukaart bijzetten, is strategisch, om geen deuren te sluiten voor klanten.

In deze context biedt Pasta della Mamma u de cannelloni veggie Made With Garden Gourmet aan.

Klantgegevens in het hart van het bedrijf

Vertrouw op klantgegevens om klantloyaliteit op te bouwen!  Sommige vestigingen hebben het begrepen: regelmatig communiceren met uw doelgroep zal u in staat stellen om loyaliteit te behouden en nieuwe klanten te maken.

Klantgegevens vormen dus de kern van uw bedrijf. Steeds meer horecazaken investeren in digitalisering van hun bedrijf. Het is voor u nu mogelijk om uw vaste klanten te identificeren en met hen te communiceren.

Online reserveren, communicatie via sociale netwerken, e-mailen, … Al deze tools kunnen u helpen uw business verder te ontwikkelen.

Duurzaamheid op het menu

Het thema duurzaamheid raakt steeds meer mensen. Duurzaamheid is veel meer dan een voorbijgaande trend: klanten zijn vooral trouw aan bedrijven die duurzame praktijken hebben.

Hoe kan duurzaamheid toegepast worden in uw vestiging? Om een duurzaam restaurant te zijn, moet er rekening gehouden worden met verschillende criteria: de sociale factor (gelinkt aan het personeel en de klantendienst), de economische factor (lokale leveranciers) en alle factoren die verband houden met het milieu (ecologische voetafdruk, afvalbeheer, enz.)

Een mooie manier om uw bedrijf te onderscheiden.

WILT U IN CONTACT BLIJVEN MET PASTA DELLA MAMMA ?

Pasta della Mamma ontwikkelt voortdurend nieuwe producten die u kunnen interesseren. Volg ons op de sociale netwerken of via onze nieuwsbrief!